Etyka - słowo pochodzi z języka greckiego i oznacza ogół norm moralnych przyjętych w danej epoce i w danej zbiorowości społecznej. Często jest stosowane zamiennie z terminem moralność.
Celem etyki zawodowej jest:
- regulowanie wzajemnych stosunków wewnątrz grupy zawodowej, czyli solidarność zawodowa, wzajemna pomoc, wdrażanie do zawodu adeptów,
- określenie reguł postępowania przedstawicieli zawodu w stosunku do przedmiotu działalności zawodowej, np. dbałość o maszyny i narzędzia, stosunek do klienta lub pacjenta.
Etyka w miejscu pracy, to relacje:
- między pracodawcą (przełożonym) a pracownikami
- między pracownikami
- w stosunkach firma - klient.
Po tej podbudowie teoretycznej, przeszliśmy do działań praktycznych. Próbowaliśmy okreslić zasady wzajemnych relacji, jakie powinny obowiązywać między pracownikiem a pracodawcą (szefem) i zasady etyczne w kontaktach z klientami. Następnie każdy z nas skupił sie na opracowaniu zasad etycznego postępowania w swoim przyszłym zawodzie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz