wtorek, 15 czerwca 2010

Etyczne zachowania w relacjach zawodowych

15 czerwca 2010 r.

Etyka - słowo pochodzi z języka greckiego i oznacza ogół norm moralnych przyjętych w danej epoce i w danej zbiorowości społecznej. Często jest stosowane zamiennie z terminem moralność.

Celem etyki zawodowej jest:
  • regulowanie wzajemnych stosunków wewnątrz grupy zawodowej, czyli solidarność zawodowa, wzajemna pomoc, wdrażanie do zawodu adeptów,
  • określenie reguł postępowania przedstawicieli zawodu w stosunku do przedmiotu działalności zawodowej, np. dbałość o maszyny i narzędzia, stosunek do klienta lub pacjenta.

Etyka w miejscu pracy, to relacje:

  • między pracodawcą (przełożonym) a pracownikami
  • między pracownikami
  • w stosunkach firma - klient.

Po tej podbudowie teoretycznej, przeszliśmy do działań praktycznych. Próbowaliśmy okreslić zasady wzajemnych relacji, jakie powinny obowiązywać między pracownikiem a pracodawcą (szefem) i zasady etyczne w kontaktach z klientami. Następnie każdy z nas skupił sie na opracowaniu zasad etycznego postępowania w swoim przyszłym zawodzie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz